Cvičení s Majkou

Jaké druhy cvičení nabízím

Vyberte si cvičení, které vás bude bavit a zároveň naplní vaše očekávání

Začínala jsem jako cvičitelka aerobiku. Postupně jsem vyzkoušela celou řadu různých "akčních" typů cvičení a nakonec jsem si oblíbila spíše pomalejší formy zdravého cvičení, které pomohou posílt tělo jako celek, jsou zaměřené na posílení středu těla a takové, které pomáhají odstranit svalové disbalance, bolesti zad či jiných svalových partií.

Cvičím pro skupiny ve fitcentru i individuálně dle potřeb klienta v soukromí.

Mé cvičení je pro vás vhodné pokud

  • vás bolí záda nebo jiné svalové partie
  • vás bolí klouby, máte špatné držení těla
  • se chcete cítit dobře ve svém těle a nevíte, jak začít
  • chcete zhubnout a posílit své tělo
  • potřebujete posílit střed těla a hluboký stabilizační systém
  • se chcete pobavit, nastartovat své tělo a mít opět chuť do života

Pilates

Cvičení vhodné pro každého, posílíte tělo, odstraníte svalové disbalance a pomůže vám zbavit se bolestí zad.

Současně díky pilates preventivně předcházíte civilizačním chorobám. A jak to funguje? Jde o ucelený cvičební systém, který zlepšuje funkci svalové kontroly, flexibilitu těla, sílu a dýchání. Posilujete při něm zejména hluboké břišní a zádové svaly a svaly pánevního dna. Tento přístup ke cvičení je mimořádně efektivní, ale zároveň náročný na detaily a procítění pohybu. Hodina proto probíhá v pomalejším tempu, při kterém má každý čas si uvědomit jednotlivé pohyby a soustředit se na svůj dech.

Aktuálně nabízím skupinové hodiny pilates ve fitcentru v Kamenici a to pro začátečníky každé úterý od  18 - 19:15hod. a pro pokročilé každý čtvrtek od 18:45 - 20hod. Cena lekce: 100 Kč (s pernamentkou), 130 Kč (bez pernamentky). Přihlašujte se na konkrétní datum mé hodiny v rezervačním systému fitcentra. V případě dotazů ohledně cvičení mě neváhejte kontaktovat osobně.

SMSystém - spirální stabilizace páteře

Unikátní rehabilitační metoda Dr. Smíška, která funguje na bolesti zad, výhřez disku, skoliózu, potíže s páteří po operacích nebo je vhodná jako tréninková metoda pro sportovce.

SMS cvičení lze provádět jako prevenci proti k přetížení nejen u vrcholových sportovců, jako kondiční trénink, ale hlavně jako podpůrnou léčbu u již vzniklých komplikací - poruch hybnosti velkých kloubů, bolesti zad, snížení meziobratlových plotének a výhřezy plotének, u skolióz a kyfóz, špatného držení těla a poruch klenby nožní. Cvičení SMS vyvíjel MUDr. Richard Smíšek se svým týmem a dvěma dcerami, lékařkami, od roku 1976.

Jak cvičím SMS

Individuální cvičení pro jednu osobu

probíhá u mne doma. Nejprve vás naučím základní cviky v pomalém tempu, které dále cvičíte sami doma. Pak postupně přidáváme složitější cviky dle metody SMS a také podle vašeho aktuálního stavu a vašich potřeb. Aby cvičení fungovalo a mělo pro vás potřebný efekt, je důležité naučit se každý cvik správně provádět a sladit ho s dechem.

Individuální lekce SMS trvá 55min a cena je 500kč. Ze zkušenosti potřebují klienti 8 - 10 lekcí, aby se cviky správně naučili a cvičení začalo přinášet výsledky. Počet lekcí a přesný plán cvičení domlouvám s klienty na první hodině a následně ho v průběhu dle potřeby upravujeme.

Skupinové cvičení pro "pokročilé"

Maximální počet klientů na skupinovou hodinu je šest osob. Cvičení ve skupině je určeno klientům, kteří již absolvovali individuální hodiny a znají základy této metody. Můžeme tak postupovat v rychlejším tempu a učit se složitější a navazující cviky. Cvičíme v klidném prostředí tělocvičny fitness centra v Kamenici.

Skupinové lekce mají podobu 10 lekcí za cenu 1800kč/osoba (při počtu 6 osob ve skupině).

Úspěch cvičení a úleva od bolesti je hodně závislá na vašem úsilí. Důležité je opakovat cviky doma. Dostanete se tak do kondice, postupně odstraníte bolestivá místa a vaše tělo vám začne opět dobře sloužit. Ke cvičení je třeba zakoupit speciální lano.

Spirální stabilizaci

Tedy protažení těla vzhůru - tzv. extenzi páteře. Posílení šikmých břišních svalů, kde jiný způsob posilování břišních svalů může být nevhodný. Možnost korekcí páteře, stabilizaci chůze, zbavování se bolesti velkých kloubů, bolestí zad a uvědomování si špatných stereotypů pohybu s následným přeučením se  správných pohybových vzorců.

Spirální stabilizaci

Cviky určené k prevenci chabého držení těla, jako možnou kompenzaci skolióz páteře, poruch svalové dysbalance, chybné koordinace chůze a běhu. Regeneraci páteře a velkých kloubů. Aktivní strečink, práci svalových spirál, později v balančních pozicích, kondiční trénink a regeneraci.


Individuální cvičení a osobní trenér

Podívám se na vaše pohybové stereotypy a na míru vám připravím a naučím vás takové cviky, které vám dopřejí cítit se v těle opět dobře.

Možná právě zažíváte bolest z únavy, přepracování, z jednostranného zatížení svalových skupin nebo protože jste se dlouho nehýbali. Přemýšlíte, jestli vyhledat lékaře, cvičitele či maséra. Každý jsme jiný a na každý problém může pomoci něco jiného, někdy opakovaná masáž, jindy relaxace nebo regenerace organismu a někdy nezabírá dlouho nic a bolest se stupňuje a komplikuje nám život. Pokud se rozhodnete požádat o pomoc mě, podívám se na vaše pohybové stereotypy a následně vás naučím cviky, které posílí ochablé svaly, zregenerují a uvolní přetížené svaly. Doporučím vhodnou masáž a pomůžu vám naučit se lépe naslouchat svému tělu a správně s ním zacházet. Dobrého výsledku dosáhnete, pokud budete trpěliví a pravidelně a důsledně budete cvičit nejen se mnou, ale i samostatně doma.

Osobní trenér

Nabízím vám individuální sestavení programu sportovních aktivit a jejich správné provádění pod mým vedením, např. společné návštěvy posilovny, individuálních cvičení na problémové partie - záda, břicho aj., nácvik protahovacích cviků, dechová cvičení, nordic walking apod./. 

Ráda vám poradím a pohlídám správnost a četnost cvičení tak, aby splnilo vaše cíle - zlepšení kondice, zpevnění problémových partií svalů, zlepšení pružnosti kloubů, šlach a svalů nebo k regulaci váhy. K tomu poradím v oblasti stravy a stravovacích návyků či regeneraci těla i ducha pomocí masáží.

Relaxační cvičení a metoda Mojžíšové

Využijte cvičení ke zvýšení vaší celkové psychické i fyzické výkonnosti a odolnosti, naučte se sebeovládat, být rozhodní a důslední.

V rámci relaxačního cvičení využívám několik metod

Autogenní trénink dle J.H.Schultze

Tato technika pomáhá zvyšovat celkovou psychickou i fyzickou výkonnost a odolnost, přispívá k dokonalejšímu sebeovládání, rozhodnosti a důslednosti. Většinou se učíme tréninku v leže na zádech, ale lze jej provádět i v sedě. Nácvik trvá zhruba 3 měsíce, než je klient schopen metodu provádět dobře samostatně. Některým klientům naopak vyhovuje, že je vede dlouhodobě jiná osoba, protože z důvodů přetížení při nácviku usínají a nedochází tak k vědomému uvolnění. Nácvik autogenního tréninku probíhá v prostorách masérny. Doba trvání se pohybuje v rozmezí 30 - 60 minut, dle pokročilosti a potřeby výkladu nebo rozhovoru před a po autogenním tréninku.

Progresívní svalová relaxace dle Jacobsena

Je velmi účinná a rychlá technika a lze ji využít i během dne při pracovním vytížení, k uvědomování a relaxaci svalového napětí v těle. Cvičí se na židli, cvičení trvá 5 - 7 minut a klade důraz na odstranění svalového napětí vůlí a odpočinku mozkové kůry. To je velmi výhodné, protože jej můžeme provést kdykoli a tím výrazně ulevit svalům a tělu.
Snažíme se co nejvíce si uvědomit napětí a následné uvolnění té partie těla, se kterou cvičíme.

PSR pomáhá odstranit některé nepříjemné projevy podmíněného reflexu svalového napětí, ke kterému dochází při různých citových hnutích a emočních vypětích /strach, úzkost, tréma, hněv, nepříjemné jednání - před i po něm, zatínání pěstí, zubů, krabacení čela při soustředění apod./. PSR využívá vztahu mezi podrážděním v mozkové kůře a silou základního nebo zbytkového napětí ve svalech, aby zotavila tělo i ducha nebo sloužila jako ochrana před vyčerpáním a jako prostředek na obnovu sil v běžném životě.

Dechová cvičení a práci s dechem

dále nácvik plného jógového dechu, meditaci s hudbou nebo bez hudby s použitím aromatických olejů, řízenou meditaci či vizualizaci.

Jen málokdo si všímá svého dechu a přitom i na něm hodně závisí, jak se cítíme. Společně bychom se podívali na váš dech a pozorováním se o něm dozvěděli co nejvíce informací o tom, co začít měnit a proč. Pozorujeme například, co se děje v těle, když dýchám mělce, hluboce, do hrudi, do břicha, atd.
Jednoduchá jógová cvičení ásán nebo mudrová cvičení (polohy těla, rukou a prstů) pomáhají navodit příjemnou atmosféru nácviku a relaxace zároveň, ale i účinně podporují nasměrovat dech do jednotlivých částí těla, kam potřebujeme.

Dechová cvičení jsou zaměřena jak relaxačně, tak i vitalizačně a jsou prvními kroky k nácviku soustředění pozornosti a tedy k meditačním technikám.

Cvičení dle metody Ludmily Mojžíšové

Tato velmi pečlivě propracovaná sestava cviků se používá při bolestech v oblasti zad, při potížích s ochablými svaly nebo přílišným napětím ve svalech a vnitřních orgánech. S výsledky cvičení této metody mám s klienty velmi dobré zkušenosti. Prvky této metody využívám při hodinách zdravotního cvičení a nebo při individuální práci s klientem.

U žen i mužů se metoda L. Mojžíšové zaměřuje také na specifické potíže jako je neplodnost nebo potíže s motorikou. Ty se odstraňují prostřednictvím ruční mobilizací na měkkých tkáních a skeletu a cvičením k vyrovnání svalových disbalancí (nerovnoměrně zatěžovaných svalů a svalových skupin, např. u skoliózy páteře ). Smyslem metody paní Mojžíšové, ve kterou velmi věřím a následuji, je naučit klienta pomocí cviků správnému držení těla a zafixování správných pobyhových návyků paměti.

Spokojenost klientů je ta nejlepší odměna

Míša

Relaxační cvičení

Naučila jste mě nebát se být sama se sebou, přemýšlet sama o sobě a nebýt přitom závislá na Vás či jiných osobách. Věřila jste mi a já cítila, že jste pořád v mé mysli se mnou. Po dvou letech tvrdé práce sama na sobě jsem schopná říci, že jsem to já, ta zdravá bytost, která tímto děkuje Majce za jasný, zřejmý a někdy až tvrdý, reálný přístup, za ten nejsprávnější lék na bolest!

Bohunka

Cvičení - pilates a zdravotní cvičení

Pravidelně chodím k Majce cvičit na zdravotní cvičení. Před 20 lety jsem k ní chodila na aerobic. Mezitím jsem opět vyzkoušela řadu jiných aktivit - stepy, cvičení pro ženy, body styling. Majčino zdravotní cvičení mi vyhovuje maximálně - procvičíme celé tělo, pokaždé je hodina jiná, nehopsám (to už vzhledem k věku nechci), naučím se správné dýchání a postupy cvičení, které můžu provádět doma.

Míla

Cvičení a masáže

Na podzim to bude už 15 let, kdy jsem poznala paní Majku Hajduškovou na zdravotním cvičení v základní škole v Kamenici. Později jsem zjistila, že umí nejen dobře pracovat jako cvičitelka, ale že se na ní mohu obrátit i tehdy, když se ozvou moje záda a SI skloubení. Mnohokrát mi pomohla jako fyzioterapeutka a jako výborná masérka. Její zdravotní a relaxační cvičení je pro mě přínosem i teď, po mnoha letech a neměla jsem dosud potřebu vyhledávat jiné formy cvičení v okolí Kamenice.

A jestli máte chuť, vyražte se mnou na cvičící víkend či pobyt u moře!